Kaip tiksliai išmatuoti degalų sąnaudas?

Šis klausimas iš pradžių gali atrodyti labai paprastas, ir atrodo, kad atsakymas į jį jau seniai žinomas visiems. Turėtumėte atlikti paprastus veiksmus: pripildyti pilną baką benzino, išvažinėti jį, vėl pripilti degalų ir užsirašyti rezultatą. Tačiau net ir šioje situacijoje yra savų spąstų. Kartais net patyrę vairuotojai dėl neapdairumo matuoja netiksliai, neatsižvelgdami į svarbius dalykus. Norint tiksliai išmatuoti degalų sąnaudas, būtina atsižvelgti į kai kuriuos svarbius veiksnius. Išsiaiškinkime, kaip teisingai ir tiksliai išmatuoti sunaudotą kurą.

Veiksniai, turintys įtakos matavimo tikslumui

Visų pirma, tai yra oro sąlygos. Dažnai blogas oras verčia mus naudoti oro kondicionierių, šildomus veidrodžius ar pašildymą, o tai taip pat turi įtakos degalų sąnaudoms. Be to, turime prisiminti, kad automobilio slėgio lygis ir techninė būklė turi įtakos kuro sunaudojimui. Netinkamai perjungtas pavarų dėžės bėgis, didelis greitis, staigus pagreitis ar stabdymas, agresyvus ar pasyvus vairavimo stilius ir variklio būklė yra svarbiausi veiksniai. Matuojant kuro suvartojimą, reikia atsižvelgti į paviršiaus atsparumą ir padangų nusidėvėjimą. Jei ilgą laiką važiuojate pavara, kuri neatitinka tam tikro greičio (t. y. ne optimaliai), galite gerokai viršyti sąnaudas ir padaryti didelę klaidą matavimuose.

Šiuolaikiniai automobiliai, kuriuose išmetimo sistemoje sumontuotas katalizatorius, turi tikslesnį degalų dozavimą, todėl jie yra ekonomiškesni. Be visų aukščiau išvardytų veiksnių, negalima neatsižvelgti į niuansus, turinčius įtakos mūsų matavimų rezultatams.

Niuansai, galintys turėti įtakos degalų sąnaudoms

Degalų lygio matuokliai paprastai rodo tik apytiksles skalės vertes, tačiau mums reikia žinoti tiksliai iki dešimtosios litro dalies. Daugelyje automobilių tokių padalijimų nėra, o jei pasitikime tik savo akimis, galime labai klysti. Kad rodyklė parodytų mums tikslias vertes, turime pastatyti automobilį ant visiškai lygaus paviršiaus, o tai padaryti nėra lengva. Šių niuansų dėka nepasieksime reikiamo tikslumo, jei pasikliausime tik rodikliais. Atsižvelkime į visus išvardytus niuansus ir atlikime teisingą matavimą.

Kaip tiksliai išmatuoti degalų sąnaudas

1 variantas

Norėdami tiksliai išmatuoti, turite užpildyti pilną baką, palaukti, kol rodyklė nukris iki nulio, ir nuvažiuoti tam tikrą atstumą, geriausia 100 km, kad nereikėtų skaičiuoti proporcijų.
Grįžkite į degalinę ir vėl užpildykite baką, kol jis bus pilnas. Įrašykite sunaudotų degalų kiekį. Norėdami gauti rezultatą, padalykite nuvažiuotų kilometrų skaičių (mūsų atveju 100) iš degalų kiekio, kurį papildėme.

2 variantas

Antrame variante turite užpildyti baką iki kakliuko (ne tik iki pirmo spragtelėjimo), ant čekio užsirašyti odometro rodmenis ir važiuoti kaip įprasta. Kai bakas tampa beveik tuščias, grįžkite į degalinę ir papildykite baką vėl iki kakliuko. Norint sužinoti suvartojimą, reikia padalyti papildytų degalų kiekį iš nuvažiuotų kilometrų ir padauginti iš 100. Atminkite: norint atlikti tikslesnius matavimus, degalus vertėtų papildyti toje pačioje degalinėje.

Matavimo rezultatų tikslumas

Apskritai, visi patikrinimų metu gauti rezultatai yra apytiksliai tikslūs. Transporto priemonės techninė būklė ir vairuotojo patirtis vaidina didžiulį vaidmenį. Pasak patyrusių vairuotojų, tiksliausią rezultatą galima gauti priemiesčio cikle, nes net ir mišriame cikle kartais labai sunku išlaikyti tą patį vairavimo stilių. Tiksliausius rezultatus galima gauti važiuojant miesto ciklu, tačiau mieste yra daug veiksnių, turinčių įtakos degalų sąnaudoms, pavyzdžiui, eismo intensyvumas, stabdymas ir pagreitis.

Išvada: teisingiausias sprendimas degalų sąnaudoms matuoti būtų priemiesčio ciklas arba mišrus ciklas naktį, kai eismo intensyvumas minimalus. Gavote pakankamai informacijos, kad galėtumėte patys išmatuoti savo transporto priemonės degalų sąnaudas. Pabaigoje norime palinkėti sėkmingų matavimų ir labai ekonomiškų variklių.

Scroll to Top