Turbokompresorių remontas: ką svarbu žinoti?
Turbokompresoriai yra esminė daugelio šiuolaikinių automobilių variklių dalis, užtikrinanti didesnį efektyvumą ir galią. Tačiau kaip ir bet kuri kita sudėtinga technologija, jie gali sugesti, todėl svarbu žinoti, kaip juos tinkamai remontuoti ir prižiūrėti. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius turbokompresorių remonto aspektus, į ką reikia atkreipti dėmesį ir kaip užtikrinti, kad jūsų automobilis veiktų sklandžiai.
Turbokompresoriaus keitimo darbų kokybė tiesiogiai lemia jo tarnavimo trukmę. Kadangi turbina yra itin preciziška variklio dalis, jos montavimas reikalauja specialių serviso darbuotojų įgūdžių. Keičiant turbiną, būtina nustatyti ir pašalinti gedimo priežastį bei atlikti visų automobilio sistemų, susijusių su turbokompresoriumi, diagnostiką.
Pasak UAB „TURBOBALTIC“ direktoriaus Manto Musniko, dabartiniai turbokompresoriai sukasi nuo 70 000 iki 100 000 aps./min. krovininių automobilių varikliuose ir nuo 100 000 iki 250 000 aps./min. lengvuosiuose automobiliuose, o detalių tolerancijos siekia vos keletą mikrometrų (1 μm = 0,001 mm). Todėl be kvalifikuotų specialistų, originalių dalių ir tinkamos įrangos, kokybiškas turbokompresorių remontas yra neįmanomas.
„Atliekame išsamią dyzelinių variklių kompiuterinę ir mechaninę diagnostiką, nustatome bei pašaliname gedimus ir jų priežastis. Daugelį turbinos gedimų sukelia pašalinės priežastys: nešvarus tepalas, nepakankamas tepimas, ribiniai eksploatavimo režimai ar pažeidimai pašaliniais objektais. Jei turbina pažeista, labai svarbu nustatyti gedimo priežastį prieš montuojant naują turbiną“, – sakė M. Musnikas.
„TURBOBALTIC“ specialistai surenka turbinas naudodami tik patikrintas ir aukštos kokybės detales iš visame pasaulyje pripažintų tiekėjų, kurios yra patikrintos fizinių ir technologinių mokslų centre.
Visų turbokompresorių šerdis (kartridžus) „TURBOBALTIC“ montuoja į VSR 400 „Turbotechnics“ stendą, kuriame imituojamas turbokompresoriaus darbas. Čia turbina sukama visu darbo diapazonu, siekiant pašalinti rezonansinį disbalansą, kuris atsiranda turbokompresoriui sukantis virš 30 000 aps./min. Šis stendas tapo savotišku kokybės etalonu, pripažintu didžiųjų turbokompresorių gamintojų, tokių kaip „Garrett“, „BorgWarner“, „Mitsubishi“ ir IHI.
Turbokompresoriai su kintama geometrija yra reguliuojami VNTA Analyser „Turboclinic“ stende, naudojant specialią programą, kuri leidžia tiksliai atkurti gamyklinius parametrus.
Automobilių diagnostika atliekama ne tik pagal variklio valdymo bloko klaidų kodus, bet ir stebint įvairius parametrus važiuojant įvairiomis apkrovomis. Tai leidžia tiksliau nustatyti gedimo priežastį ir greičiau ją pašalinti.
Restauruotiems turbokompresoriams suteikiama 12 mėnesių garantija be ridos apribojimo. „TURBOBALTIC“ specialistai taip pat glaudžiai bendradarbiauja su kitais autoservisais, konsultuoja meistrus dėl gedimų priežasčių ir pateikia patarimus, kaip išvengti panašių problemų ateityje.
Specializuotame autoservise taip pat tikrinami ir remontuojami elektriniai turbokompresorių aktuatoriai naudojant specialią įrangą.
UAB „TURBOBALTIC“, turinti atstovybes visuose didžiausiuose šalies miestuose, profesionaliai atlieka visų tipų turbinų remontą bei tiekia aukščiausios kokybės turbokompresorių dalis. Restauruotiems turbokompresoriams suteikiama 12 mėnesių garantija be ridos apribojimo.
Turbokompresoriaus remontas reikalauja aukšto lygio specialistų žinių, tinkamos įrangos ir kokybiškų detalių. Tinkamai atliktas remontas ne tik prailgina turbinos tarnavimo laiką, bet ir užtikrina optimalų automobilio variklio darbą. Pasitikint profesionalais, naudojant tik aukštos kokybės dalis ir atliekant išsamią diagnostiką, galima išvengti pakartotinių gedimų ir mėgautis ilgalaikiu bei patikimu variklio veikimu.