Turbokompresorių remontas: ką svarbu žinoti?

Nuo specialistų, atliekančių turbokompresoriaus keitimo darbus automobilyje, priklauso jo tarnavimo trukmė. Turbina yra ypač preciziška variklio detalė ir jos įmontavimas reikalauja tam tikrų serviso darbuotojų įgūdžių. Keičiant turbiną, būtina rasti ir pašalinti jos gedimo priežastį, taip pat atlikti visų automobilio sistemų, turinčių ryšį su turbokompresoriumi, diagnostiką.

Visų tipų turbokompresorių remontą diagnostiką ir serviso profesionalias paslaugas teikiančio UAB „TURBOBALTIC“ direktoriaus Manto Musniko teigimu, dabartinių turbokompresorių sukimosi greičiai siekia 70 000-100 000 aps/min krovininių automobilių varikliuose ir 100 000 – 250 000 aps/min. lengvuosiuose, o detalių tolerancijos yra vos keleto mikrometrų (1 mkm= 0.001 mm) dydžio. Todėl be atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų, originalių dalių panaudojimo ir tinkamos įrangos kokybiškas turbinų remontas neįmanomas.

„Atliekame išsamią dyzelinių variklių kompiuterinę bei mechaninę diagnostiką. Nustatome, šaliname gedimus ir jų atsiradimo priežastis. Daugelį turbinos gedimo atvejų sukelia pašalinės priežastys: nešvarus tepalas, nepakankamas tepimas, ribiniai eksploatacijos rėžimai, pažeidimai pašaliniais objektais. Jei turbina yra pažeista, labai svarbu rasti gedimo priežastį dar prieš montuojant naują turbiną“, – teigė M.Musnikas.

„TURBOBALTIC“ specialistai turbinas surinkinėja tik iš patikrintų ir kokybiškų pasaulyje žinomų tiekėjų detalių, kurios patikrintos fizinių ir technologinių mokslų centre.

Visų turbokompresorių šerdis (kartridžus) „TURBOBALTIC“ montuoja į VSR 400 „Turbotechnics“ stendą, kuriame imituojamas turbokompresoriaus darbas. Čia turbokompresorius sukamas visame darbo diapazone, eliminuojamas rezonansinis disbalansas, kuris paprastai atsiranda turbokompresoriui sukantis virš 30000 aps/min. Šis stendas yra tapęs savotišku kokybės etalonu, kurį pripažįsta daugelis didžiausių turbokompresorių gamintojų kaip „Garrett“, „BorgWarner“ „Mitsubishi“ ir IHI.

Visi turbokompresoriai su kintama geometrija reguliuojami geometrijosi reguliavimo stende VNTA Analyser „Turboclinic“ šiam stendui buvo sukurta išskirtinė programa jo valdymui su video paaiškinimais, kurios pagalba žingsnis po žingsnio (step-by-step) sureguliuojama geometriją ir atstatomi gamykliniai parametrai.

Automobilių diagnostika atliekama ne vien tik remiantis variklio valdymo bloko rodomomis klaidomis, bet ir įvairių parametrų stebėjimu važiuojant įvairiomis apkrovomis. Tai leidžia tiksliau nustatyti gedimo priežastį ir greičiau jį pašalinti.

Restauruotiems turbokompresoriams suteikiama 12 mėnesių garantiją be ridos apribojimo.  „TURBOBALTIC“ specialistai taip pat glaudžiai bendradarbiauja su kitais autoservisais ir, reikalui esant, paaiškina meistrams gedimo priežastis bei pataria, ką daryti, kad klientas su panašiu gedimu nesusidurtų ateityje.

Specializuotame autoservise taip pat specialių prietaisų pagalba tikrinami ir remontuojami elektriniai turbokompresoriaus aktuatoriai.

Nuo specialistų, atliekančių turbokompresoriaus keitimo darbus automobilyje, priklauso jo tarnavimo trukmė. Turbina yra ypač preciziška variklio detalė ir jos įmontavimas reikalauja tam tikrų serviso darbuotojų įgūdžių.
UAB „TURBOBALTIC“ visuose didžiausiuose šalies miestuose turinti atstovybes profesionaliai atlieka visų tipų turbokompresorių remontą, bei tiekia aukščiausios kokybės turbokompresorių detales.
Restauruotiems turbokompresoriams suteikiama 12 mėnesių garantiją be ridos apribojimo.