7 automobiliai, kuriais iš tikrųjų galima nuvažiuoti daugiau nei 500 000 kilometrų. Ar tikite tuo?

Jokių turbokompresorių, tiesioginio įpurškimo ar kelių cilindrų variklių: tik paprasti agregatai taupiai naudoja išteklius. Sovietmečiu buvo galima pakeisti kėbulą, kuris tuo metu buvo oficialiai parduodamas. Tai buvo beveik naujas automobilis. Šiandien niekas to nedaro, o kėbulo nusipirkti neįmanoma. Kitaip tariant, kėbulas yra automobilis. Automobilio kėbulas tapo atsparesnis korozijai nei anksčiau. Taigi, bet kuris automobilis gali nuvažiuoti pusę milijono kilometrų, jei tai nėra vienas iš senų sovietinių ar ankstyvųjų kiniškų modelių. Be abejo, esant tokiai ridai, automobilyje bus važiuoklės ir elektros gedimų, be to, tikrai reikės remontuoti išmetimo sistemą. Mechaninė pavarų dėžė yra labai patikima, ir naudotos kainuoja nebrangiai. Automatinės dėžės, robotai ir variatoriai gali paploninti savininko piniginę. Tačiau variklio tarnavimo laikas yra dar svarbesnis.

Renault

Koncernas gamina du benzininius "amžinuosius variklius": 1,6 l K4M (102-105 AG) ir dviejų litrų F4R (135-143 AG). Būdingos savybės yra paprasta konstrukcija, ketaus cilindrų blokas, nedidelis suspaudimo laipsnis ir hidrokompensatoriai vožtuvų sistemoje. Nepamirškite prireikus pakeisti paskirstymo diržą. Gerai prižiūrimi ir tinkamai apkrauti varikliai gali nuvažiuoti iki pusės milijono kilometrų. 1.6 variklis montuojamas į Renault Logan, Sandero, Duster ir Nissan Almera. Dviejų litrų darbinio tūrio variklį turi ir Renault Duster bei Kaptur ir Nissan Teggapo.

Hyundai/Kia

G4FA/G 4FC 1,4 l ir 1,6 l varikliai yra kuklūs darbininkai, kurie taksi automobiliuose ir pas privačius vairuotojus kartais nuvažiuoja iki trokštamos 500 000 km ribos. Variklių galia atitinkamai 107 ir 123 AG. Forsavimo laipsnis, kaip matote, yra didesnis nei „prancūzų“, tačiau jie "vežioja" pakankamai lengvus kėbulus, ir jei vairuotojas nevežiotų po šešis žmones ir nebandytų "pagauti horizonto", tai varikliai yra gana patvarūs. Nepaisant aliumininio cilindrų bloko, stūmokliai gali atitarnauti pusę milijono km, jei yra tinkamai prižiūrimi. Žinoma, juos prižiūrėti sunkiau nei "Renault" variklius. Paskirstymo grandinę reikia periodiškai keisti, o tai yra rimtas variklio išardymas. Vožtuvai, kuriuose nėra hidrokompensatorių, turi būti sureguliuoti. Varikliai montuojami į itin populiarius modelius "Rio" ir "Solaris". Tačiau jei variklio modifikacija bus pritaikyta sunkesniame automobilyje, pavyzdžiui, "Hyundai i30", "Kia Ceed" arba "Creta", jo tarnavimo laikas nebebus toks ilgas.

Chevrolet

1,5 litro darbo tūrio B15D2 variklis, jei bus tinkamai prižiūrimas, gali būti artimas šiam rodikliui. Variklio galia 106 AG. Variklio cilindrų blokas yra pagamintas iš ketaus. Cilindrų galvutėje vožtuvai išdėstyti dviem eilėmis, V formos, po du įsiurbimo ir du išmetimo vožtuvus kiekviename cilindre. Paskirstymo velenai varomi grandine. Fazių keitiklių nėra. Beveik visi techniniai sprendimai idealiai tinka nebrangiam, paprastam ir patikimam varikliui. Nors grandinė neatlaikys pusės milijono kilometrų, tačiau važiuojant ramiai, ją gali tekti keisti tik vieną kartą. Variklis žinomas iš "Chevrolet Cobalt" ir "Daewoo Gentra" modelių.

Volkswagen

Paskutinis, tikrai išradingas ir patikimas žinomo koncerno variklis, gali būti vadinamas aštuonių vožtuvų GSE 1,6 MPI, 102 arklio galių. Tai tiesioginis legendinio AKL variklio palikuonis. Cilindrų blokas yra aliumininis su ketaus įdėklais. Patikimumo receptas yra paprastas. Aštuonių vožtuvų bloko galvutė su hidrokompensatoriais. Paskirstymo diržo pavara yra paprasta, patvari, o jos keitimas vyksta be rūpesčių. Šis variklis buvo gaminamas iki 2015 m. ir montuojamas į daugelį grupės modelių. Skoda Octavia 2 ir daugelis VW modelių: Golf 5 ir 6, Jetta 5, Passat B6.

Honda

Šis Japonijos gamintojas visada garsėjo savo didelio našumo automobilių ir motociklų varikliais. Modelių gamoje yra labai populiarus dviejų litrų R20A benzininis, atmosferinis variklis. Jis gaminamas nuo 2006 m. ir montuojamas "Civic", "Accord" ir CR-V krosoveriuose. Variklis turi aliumininį cilindrų bloką, o kai kurių variantų variklio galia siekia 155 AG. Tačiau nepaisant to, jo tarnavimo laikas gali siekti beveik 500 000 km. Tai variklis su vienu skirstomuoju velenu, varomas grandine. Už fazių reguliavimą atsakinga i-VTEC sistema. Tačiau hidrokompensatorių nėra tad vožtuvų laisvumas turi būti reguliuojamas maždaug kas 80 000 km.

Toyota

Labiau paplitę nedidelio tūrio Toyota varikliai, tačiau yra ir solidesnių šios markės automobilių. Todėl įmonės, kuri teikia pirmenybę patikimumui, garbę gins 2,5 litro 2AR-FE variklis. Jis buvo montuojamas į RAV4 XA30 ir XA40, Camry XV40, XV50, XV70. Įvairiuose variantuose jis išvysto nuo 169 iki 181 AG. Cilindrų blokas iš aliuminio. Paskirstymo velenėlius suka grandinė, kurios tarnavimo laikas – 150 000 km. Jei norite pasiekti pusės milijono kilometrų rekordą, turite naudoti kokybiškus degalus, neperkaitinti variklio ir taupiai jį eksploatuoti.

Peugeot / Citroёn

TU5JP4 variklio, dar vadinamo NFU, darbinis tūris – 1,6 litro. Šis variklis turi ketaus cilindrų bloką, paskirstymo diržo pavarą ir hidraulinius vožtuvų tarpų kompensatorius. Vėliau buvo
pridėta vožtuvų fazių valdymo sistema. Tada variklis buvo indeksuojamas EC5. Variklis išvysto nuo 90 iki 115 AG. Šis variklis buvo montuojamas į "Peugeot 206", "307", "408", "Partner", "Citroen C4" ir "C-Elysee". Jo patikimumą lėmė paprasti techniniai sprendimai ir žemas suspaudimo laipsnis. Nepamirškite laiku atliekamų paskirstymo diržo keitimo darbų. Kai kurių išvardytų automobilių naudojimo vadovuose patariama keisti alyvą kas 20 000 km, tai mirties nuosprendis. Atlikite šią paprastą procedūrą kas 7 500-10 000 km ir variklis jūsų nenuvils. Tinkamai prižiūrint ir dažnai keičiant alyvą, eksploatacijos trukmė viršija 400 000 km.

Visam laikui pamirškite apie milijoną kilometrų nuvažiuojančius variklius. Mažo darbinio tūrio varikliai be turbokompresoriaus ir be tiesioginio įpurškimo yra patys geriausi. Savininko požiūris
į techninę priežiūrą, net jei nėra akivaizdžių klaidų, gali turėti daug kartų didesnę įtaką eksploatacijos trukmei. Variklio alyvos keitimo dažnumas ir kokybė gali, net padvigubinti tarnavimo laiką.