Egzotiškas, drago lenktynėms skirtas bolidas

Šis egzotiškas drago lenktynėms skirtas bolidas Lietuvoje pasirodė 2012 metais, atvežtas žinomo drago lenktynininko Giedriaus Jurevičiaus, kuris šį automobilį įsigijo po to, kai nusprendė atsisakyti ankstesniojo „Audi“. Tai „Altered Fiat Topolino“ modelis, specialiai sukurtas drago lenktynėms, ir jis leido Giedriui 2015 metais tapti Lietuvos drago čempionu, o 2014 metais užimti antrąją vietą.

Rekordai

Kalbant apie šio bolido pasiekimus, verta paminėti, kad ketvirtį mylios jis įveikia per 7,9 sekundės, pasiekdamas 284 km/h greitį finiše. Šis rezultatas, užfiksuotas 2015 metais Ventspilio trasoje Latvijoje, yra oficialus Lietuvos ir Latvijos drago rekordas. Taip pat bolidas yra pasiekęs 215 km/h greitį 200 metrų distancijoje per 5,15 sekundės. Vienos mylios distancijoje Palangos oro uoste buvo užfiksuotas 293,88 km/h greitis, tačiau didžiąją dalį distancijos bolidas važiavo ramiai ir tik likus 600 metrų buvo akceleruojama maksimaliai.

Bolidą reikia prisijaukinti

Turint itin galingą bolidą, nepakanka vien tik jį turėti – reikia ir prisijaukinti. Giedrius pasakoja, kad per pirmuosius šešis mėnesius su „Altered Fiat Topolino“ teko nemažai padirbėti, kad suprastų, kaip jis važiuoja ir valdomas. Pirmajame bandyme jis pasiekė rezultatą vos per 10,4 sekundės, tačiau atlikus daugybę testų ir pakeitus greičių dėžę, laikas buvo pagerintas net 2 sekundėmis. Pirmaisiais metais Giedriui svarbiausia buvo bolido testavimas, o ne įspūdingi rezultatai.

Bolidą išskiria ypatingos savybės

Vienas iš įdomiausių šio bolido bruožų yra tai, kad jame nėra amortizatorių. „Altered Fiat Topolino“ bolidas, nupirktas Didžiojoje Britanijoje, yra pagamintas iš CDS metalo rėmo ir stiklo audinio kėbulo, atkartojančio 1936–1955 metų „Fiat 500 Topolino“ modelio linijas. Kėbulas neturi jokios sąsajos su originaliu „Fiat“ automobiliu. Bolido kūrėjas Bill Felstead įtikino Giedrių, kad amortizatoriai nėra būtini, ir jis tikrai pasitikėjo šiuo sprendimu. Be to, variklis taip pat neturi pagalvių – jis pritvirtintas tiesiogiai prie rėmo, kad būtų išvengta kreivės į šoną.

Galingas variklis

Giedriaus bolide sumontuotas 5,7 litro LS1 „Chevrolet“ variklis, kurio galia siekia apie 1000 AG ir 1400 Nm sukimo momentą. Šie rodikliai yra teoriniai, nes jų praktiškai išmatuoti neįmanoma. Varikliui tokią galią sukurti padeda du didžiuliai hibridiniai turbokompresoriai, pagaminti pagal užsakymą „TurboBaltic“ specialistų. Giedrius, prieš pradėdamas darbus su varikliu, kreipėsi į „TurboBaltic“ vadovą, kuris sukonstravo du hibridinius turbokompresorius, naudojant sunkvežimių turbokompresorių dalis.

Pagreitis iki 100 km/h

Bolido variklis maksimaliai sukasi iki 7000 aps./min., o 2016 metų sezone jis buvo modifikuotas, kad galėtų pasiekti 7500 aps./min. Variklis yra sujungtas su dviejų laipsnių automatine „PowerGlide“ greičių dėže, kurioje antroji pavara įjungiama ties 200 km/h greičiu. Bolidas 100 km/h greitį pasiekia per maždaug 1,5 sekundės.

Kuro sąnaudos

Bolido variklis maksimGalingas variklis turi didelį apetitas – per 8 sekundes trasoje suvartojama apie 3 litrus degalų. Varikliui dirbant 4000 aps./min. režimu, kuro siurblys per minutę pumpuoja apie 64 litrus kuro. Bolidas turi 12 litrų kuro baką ir yra varomas metanoliu. Vienam važiavimui, įskaitant padangų šildymą ir atvykimą į trasą, sunaudojama apie 6 litrai degalų.aliai sukasi iki 7000 aps./min., o 2016 metų sezone jis buvo modifikuotas, kad galėtų pasiekti 7500 aps./min. Variklis yra sujungtas su dviejų laipsnių automatine „PowerGlide“ greičių dėže, kurioje antroji pavara įjungiama ties 200 km/h greičiu. Bolidas 100 km/h greitį pasiekia per maždaug 1,5 sekundės.

Įspūdingų parametrų padangos

Bolidas yra apautas didžiulėmis galinėmis padangomis, montuotomis ant 15 colių ratlankių. Padangų aukštis yra 85 cm, o plotis – 42 cm. Įdomu tai, kad jų slėgis siekia vos 0,3 bar, kas padeda apsaugoti transmisiją ir leidžia galinėms padangoms atlikti spyruoklių funkciją.

2016 metų planai

Giedrius 2016 metais planavo pagerinti savo 2015 metais pasiektą rekordą ir pasiekti 7,6 sekundžių laiką. Jis planavo dalyvauti visuose Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos drago čempionatų etapuose bei nusivežti bolidą į Didžiojoje Britanijoje esančią Santa Pod’o trasą. Taip pat savo naujai sukurtą bolidą 2016 metų sezone ruošėsi išbandyti ir „TurboBaltic“ serviso vadovas Virginijus Klimauskas, kuris prisidėjo prie Giedriaus bolido turbokompresorių kūrimo.

Scroll to Top