Nuo 1990m pabaigos į daugelyje dyzelinių automobilių buvo sumontuoti turbokompresoriai su kintama geometrją (VNT). Šie turbokompresoriai yra labai efektyvūs mažinant turbo atsilikimo poveikį, o tai reiškia, kad akseleratorius yra jautresnis, ypač esant mažam variklio apsisukimų dažniui ir daug geresniam sukimo momentui.

Ši sistema veikia keičiant išmetamųjų dujų greitį ir kryptį ant turbinos rato. Daugiausiai turbokompresorių su šiuo mechanizmu yra gamintojo „Garrett“ VNT® . Šiame mechanizme yra mažų judančių mentelių kuruios jungia žiedas, aplink turbinos ratą. Esant mažam variklio sūkių skaičiui, mentės yra „uždaroje“ padėtyje, susiaurindamos tarpą tarp jų, kurios pagreitina išmetamųjų dujų į turbinos ratą. Esant dideliam variklio sūkių skaičiui, mentės atveria dujų išmetimą, o tai neleidžia didinti turbokompresoriaus. Daugeliu atvejų šis kontrolės lygis neigia įprastinio išmetimo poreikį.

Nepaisant šių privalumų, tokie turbokompresoriai gali turėti ir problemų. Šį mechanizmą lengvai veikia anglies kaupimasis (išmetamūjų dujų suodžiai), o tai gali sukelti mechanizmo užstrigimą.

Tai gali įvykti gana greitai, jei transporto priemonė daugiausia naudojama trumpoms kelionėms, kai varikliui neleidžiama pasiekti visos darbinės temperatūros. Mechanizmas gali užstrigti visiškai atviroje arba visiškai uždaroje padėtyje, dėl to turbokomprekorius nedapučia arba perpučia.  Jei turbokompresorius perpučia, kyla realus pavojus, kad jo vidiniai komponentai bus pažeisti, todėl reikės pilno įrenginio remonto. Daugeliu atvejų kompiuteris, valdantis variklį, pajus gedimą ir smarkiai apribos variklio veikimą, vadinamą „slopinančiu“ režimu, kad būtų išvengta tolesnių pažeidimų. Nedapūtimas taip pat gali sukelti juodų dūmų pagreitį. Problema galima išspręsti geometrijos (VNT)mechanizmo valymu, tačiau labai tikėtina, kad problema pasikartos.

Anksčiau VNT mechanizmus galėjo kalibruoti tik originalus gamintojas. Tačiau „Turbobaltic“ turi įrangą, kuri atkuria gamyklos kalibravimą ir tai nebėra kliūtis perdirbti.