//Stabdžių remontas
Stabdžių remontas 2018-12-04T10:48:28+00:00

Stabdant dreba vairas? Greičiausiai tai stabdžių diskų arba kaladėlių problema, su kuria negalima taikstytis. Su stabdžių problemomis nejuokaujama, nes tai pavojinga gyvybei.

Kad geriau suvoktumėte, kokie svarbūs yra stabdžių gedimai, reiktų truputį paaiškinti pagrindinius stabdžių veikimo principus. Kai nuspaudžiate stabdžių pedalą, elektroninius arba mechaniniu būdu signalas perduodamas į stabdžių suportą, kuris prispaudžia arba atleidžia stabdžių kaladėles prie stabdžių disko. Jūsų automobilio ratas yra tvirtinamas 5 tvirtais varžtais prie kitos disko pusės, todėl ratas sustoja ir stabdomas automobilis. Kad stabdymas būtų sklandesnis, tam tikrais intervalais ratas yra prasukamas. Taip veikia ABS sistema.

Dažniausiai stabdžių remonto reikalauja trys pagrindiniai stabdymo sistemos elementai:

  1. Stabdžių diskas. Pagrindinė stabdžių disko problema yra ta, kad ilgai stabdant jis kaista. Greitai atvėsinus, metalas deformuojamas, todėl stabdžių kaladėlės prispaudžiamos netolygiai ir pradeda barškėti visa važiuoklės dalis, o kartu su ja ir vairas. Diskai dyla, plonėja jų metalo sluoksnis, todėl atliekant techninę apžiūrą „Tuvlita“ vertinamas ir stabdžių disko nudilimo lygis. „Techninės apžiūros“ inspektoriai gali paprašyti pasikeisti diskus, jei jų storis bus mažesnis už reikalaujamą. Kai stabdžių diskas yra deformuotas, pakanka jį nutekinti išlyginant paviršių. Deja „TA“ į nutekinimą žiūrima kritiškai, nes tai reiškia, kad diskas gali susidėvėti nepraėjus 2 metų laikotarpiui ir automobilis bus nesaugus važiuoti.
  2. Stabdžių kaladėlės. Stabdžių kaladėlės prispaudžiamos prie disko ir taip stabdomas visas ratas. Kaladėlės yra metalinės, todėl dyla, rūdija, stringa. Visa tai gali būti stabdžių gedimo priežastimis. Esant problemoms, kaladėlės dažniausiai yra pakeičiamos naujomis, nes nuo jų priklauso automobilio stabilumas ir saugumas.
  3. Stabdžių suportas. Tai speciali svirtis, kuri ir prispaudžia kaladėles prie disko. Tai hidraulinis mechanizmas, todėl reikalingas specialus stabdžių skystis, traukės, stiprintuvas ir kitos smulkios detalės. Bet kurios iš jų susidėvėjimas reiškia tik viena – kaladėlės nepakankamai stipriai prispaudžiamos prie disko, todėl stabdymo kelias pailgėja, taip pat gali būti stabdoma tik vienu ratu. Visa tai nepriimtina, todėl būtina skubiai remontuoti ir senas detales keisti naujomis.

Rankinis stabdis veikia kiek kitaip, tai paprastesnis mechanizmas, tačiau čia taip pat taupyti nevertėtų. Mūsų meistrai visada patikrina rankinio stabdžio savybes, nes jis yra labai svarbus tiek žiemą, tiek vasarą. Sugedus rankiniam stabdžiui nevaldomas automobilis gali išvažiuoti į gatvę, apgadinti kitus automobilius. Rankinio stabdžio remontas nėra labai brangus, tad rizikuoti tikrai neverta.

Įtariate, kad jūsų automobilio stabdžiai turi problemų? Nedelskite nė valandos – atvykite į mūsų autoservisą ir mūsų meistrai apžiūrės automobilį, patikrins ar nebuvo neaiškios veiklos naudojant kompiuterinės diagnostikos sistemas. Padarysime viską, kad važiuotumėte saugiai ir komfortiškai.